De eerste dag - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Lynn Oers - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Lynn Oers - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Lynn van Oers

Blijf op de hoogte en volg Lynn

17 Februari 2014 | Turkije, Istanbul

Merhaba!

Het is dan eindelijk maandag 17 februari. Koffer gesloten, handbagage ingepakt, geluncht en jahoor daar ga ik: op naar Eindhoven Airport. We vliegen om 15.40 uur en hebben al online ingecheckt. Oja, ik praat steeds over we, dat komt omdat ik samen met Soraya en Tim deze reis ga maken :) ! Goed, we hebben al online ingecheckt dus. Ik ben met papa en mama ruim op tijd op het vliegveld. We drinken nog wat (de starbucks vissenkommen, mijngod wat zijn die mokken groot) en gaan onze bagage afgeven. Er wordt afscheid genomen van het thuisfront en dan gaan we met z'n 3e verder. Spannendddd!

Alles loopt voorspoedig. Koffer is afgegeven, handbagage is gecheckt, en dan is het wachten tot we mogen boarden. De rij van onze gate werd als maar langer en langer. We hebben maar besloten alvast aan te sluiten, dan springt ons scherm vanzelf wel op boarden. En dat deed hij dus ook :)
We hadden nog 10 minuten om in het vliegtuig te komen, dat kwam helemaal goed. Eenmaal in het vliegtuig aangekomen, namen we plaats en mocht hij van ons opstijgen. Doei brabant! Doei Nederland! Tot over 7 weken.

We hebben een goede en rustige vlucht gehad. Tim hield zich rustig, Soraya las een boek en ik heb wat geslapen. Ideaal haha. Na bijna 3 uur was het zover: we gingen landen! Het was inmiddels donker dus we keken uit over een prachtig verlicht Istanbul. Toen het vliegtuig de grond raakte werd er natuurlijk geklapt, en ja ook wij deden braaf mee. Het leek alsof iedereen nog een vliegtuig moest halen want iedereen rende het vliegtuig uit. Wij deden het rustiger aan. Op ons gemakje. Een visum hadden wij ook al online gekocht dus bij die balie hoefden we ook niet te wachten. Op naar de kofferband! Ik zei nog: het zou best vervelend zijn als je nu je koffer de hoek om ziet komen, dan moet je rennen, anders moet je een rondje wachten. En jawel.... Mijn koffer, dus even een sprintje getrokken om mijn koffer weer in mijn armen te sluiten. Herenigd jeeej! :)

We hebben even snel wat gegeten op het vliegveld en zijn de bussen gaan zoeken. Koffers werden ingeladen en hoppa daar gingen we. 19 graden was het op dat moment! Als wij de thermometer mochten geloven!

De buschauffeur bromde bij iedere halte wat. Gelukkig verstonden we 'Kadikoy Center'. Wij eruit en opzoek naar het hotel. Haha.. Ja.. Dat was wat. Na 4 turken aan te hebben gesproken, het hotel gebeld te hebben en 3 verschillende kanten opgestuurd te zijn, hadden we het gevonden. We hebben 1 single room en 1 double room. Prima vertoeven zo voor de 1e 3 nachten. Morgen gaan we een appartement/flat zoeken voor de andere dagen. Ook is morgen onze 1e afspraak met de opdrachtgever! Spannend dus..

Het is hier een uurtje later dus inmiddels iets over 1. Ik ga mijn oogjes eens sluiten en dromen over de mooie tijd die komen gaat!

Tot nog eeeens :) !

XXXXXXX

  • 18 Februari 2014 - 08:36

    Melanie:

    Wat klinkt dit al goed! Ik ga je blijven volgen! Hoop dat t lukt n appartementje te scoren! Succes!! Xx

  • 18 Februari 2014 - 10:58

    Joke Holtkamp :

    Leuk geschreven Lynn. Wat ga je doen in Istanbul? Het is een heel mooie stad. Geniet er maar lekker.

  • 18 Februari 2014 - 11:38

    Lynn Van Oers:

    Dankje!! Ik ga 7 weken meedraaien in een project met straatkinderen. Samen met 2 klasgenoten. Daarnaast gaan we ook onderzoek doen naar dat project! En in de weekenden gaan we natuurlijk leuke tripjes maken!!

  • 18 Februari 2014 - 19:24

    Mama:

    Vervelend dat het zo lang duurde dat jullie het hotel vonden maar nog vervelender als je het niet had gevonden!!
    Xxx

  • 18 Februari 2014 - 21:39

    Jack:

    Leuk verhaal en pakkend geschreven!! Als het met de straatkinderen niet lukt kun je altijd nog journalist worden.. haha!! Ga je dit nu elke dag doen?? Is wel boeiend.. en zo kunnen we je blijven volgen.
    XxX

  • 20 Februari 2014 - 09:06

    Vanity:

    Wat leuk om dit allemaal te lezen, Lynn! En wat kan je het leuk schrijven! Leuk dat jullie nu een appartementje hebben! Geniet er van! Xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Ik ben samen met 2 klasgnoten 7 weken op afstudeerstage/project in Istanbul. Vanuit deze prachtige stad wil ik graag mijn verhalen met jullie delen!!

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 7712

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 04 April 2014

Afstuderen in Istanbul

Landen bezocht: