Breek je nek nominatie - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Lynn Oers - WaarBenJij.nu Breek je nek nominatie - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Lynn Oers - WaarBenJij.nu

Breek je nek nominatie

Door: Lynn van Oers

Blijf op de hoogte en volg Lynn

20 Februari 2014 | Turkije, Istanbul

Merhaba!

De (voorlopig) laatste ochtend in het hotel was aangebroken. Nog één keer genieten van klaargemaakt ontbijt, koffers gepakt, en op naar ons appartement in Moda! In dit appartement kunnen we maar tot 2 april blijven en aangezien we 4 april vliegen was het wel handig iets te zoeken voor die 2 dagen. We hebben hetzelfde hotel nog maar 2 nachtjes geboekt, gezelluuuug! :)

Daar stonden we dan: 3 Nederlanders in de felle zon, met winterjassen aan en ieder een grote koffer en nog zo'n 24 tassen midden in een drukke straat. Gelukkig had iedereen door dat wij op zoek waren naar een taxi, want de één na de ander toeterde en stopte voor onze neus. Er was alleen 1 probleempje.. niemand kende de straat van ons appartement, dus konden ons er niet heenbrengen. Nou denken jullie, ah joh ga toch lekker lopen! Ja dat hadden wij van te voren in Nederland misschien ook gedacht, maar van een fatsoenlijke stoep is hier geen sprake. Van de stoep afstappen is hier als 2 treden overslaan op een trap, zo'n grote afstand is het. De stoepen zijn ongelijk (als er al stoepen zijn) en dan met al die bagage ging dat hem niet worden. Ook was de weg naar het appartement best wel berg op dus wij zochten braaf door naar een taxichauffeur die het wel kende. En die kwam er dus ook, tenminste, hij deed echt een poging.
De koffers werden in de auto geladen, vraag niet hoe.. don't try this at home in ieder geval. En daar gingen we, met 60 kilometer per uur door de kleine straatjes. Wat een helse taxirit was dit. Na al het nek nominatie gebeuren was dit echt een breek je nek nominatie. Gelukkig kwamen we heel uit de taxi bij het appartement, jippie, de fijne taximan nam onze centjes aan en wij konden weer lachen! :)

De koffers naar de 3e en 4e verdieping gesjouwd (ja we slapen op 2 verdiepingen). 2 kamers op de 4e (Tim en ik) en Soraya op de 3e. Er is alleen geen lift hier, dat was ff minder. We stonden te zweten als een stelletje bouwvakkers. Heerlijk!

De rest van de middag: boodschappen gedaan.
Werkelijk waar niks anders haha :)

Vanavond lekker zelf gekookt en voor school gewerkt, en ook zal morgen in het teken staan van school. Moet ook gebeuren he!! Ook begint morgen het weekend, dus zullen wij het nachtleven in Kadikoy eens gaan ontdekken! Komt vast allemaal goed!

Groetjes daar heeeee, weltrusten

XX

• 21 Februari 2014 - 00:15

PaCo:

Nou, nou, je maakt wat mee daar in Turkey!! Maar.... in ieder geval eindelijk aangeland in je app-je. Was't eten lekker?? Geniet van 't nachtleven en hou nog wat energy over voor de volgende week!! Grt PaCo XxX

• 21 Februari 2014 - 12:32

Marjo:

Ja je wist dat het geen vakantie was dus afzien hoort erbij haha.
    Ga lekker genieten van het weekend! En voor als je je in het nachtleven stort PROOST!!
    XXX